Search Engine Marketing (SEM) Arama Motoru Pazarlaması Nedir?

Search Engine Marketing (SEM) Arama Motoru Pazarlaması Nedir?

SEM (Search Engine Marketing) Sitenizin ücretini ödeyerek arama sonuçlarında arama motorlarında da en üst kısımdaki sponsor link yada sağ taraftaki sponsor link kısmında gözükerek, hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayan bağlantı reklamlarıdır. Ülkemizde en çok kullanılan arama motorlarının bir çoğu arama motoru pazarlamasını desteklemektedir.

Nasıl Çalışır?

Reklamlarınızı siz oluşturursunuz

Reklam oluşturup işletmenizle alakalı kelime veya öbekler olan anahtar kelimeler seçersiniz.

Reklamlarınız Arama Motorlarının Sonuçlarında Görünür

Kullanıcılar anahtar kelimelerinizden birini kullanarak arama motorlarında arama yaptığında, reklamınız arama sonuçlarının yanında ya da üzerinde görünebilir. Artık, sizinle zaten ilgilenen bir hedef kitleye reklam yapabilirsiniz.

Müşteri çekersiniz

Kullanıcılar, reklamınızı tıkladıktan sonra bir satın alma işlemi yapabilir veya sizinle ilgili daha fazla bilgi edinebilir.

Ne İşe Yarar?

Hedeflenen erişim

Artık arama motorunda arama yapan kişilere yönelik reklam verebilirsiniz. Hatta, arama motorlarının arama sonuçlarında zaten görünüyorsanız, SEM, arama motorlarında yeni kitleleri ve reklamcılık ağımızı hedeflemenize yardım edebilir.

Daha fazla denetim

İstediğiniz sonuçları alana kadar reklamlarınızı düzenleyip bütçenizi ayarlayabilirsiniz. Ayrıca, birçok reklam biçimini görüntüleyebilir, hatta reklamlarınızı belirli dillere ve coğrafi bölgelere hedefleyebilirsiniz.

Ölçülebilir değer

Minimum harcama gerekliliği veya zaman taahhüdü yoktur. Ayrıca, tıklama başı maliyet seçeneğiyle yalnızca reklamlarınız tıklandığında borçlandırılırsınız. Bu, bütçenizin sadece size yeni müşteri adayları kazanmak için kullanılacağı anlamına gelir.

Maliyetler ve Ödeme

Bütçenizi belirleyin

Minimum harcama zorunluluğu yoktur; SEM için ödediğiniz tutarı siz belirlersiniz. Örneğin, reklamınıza beş TL’lik bir günlük bütçe ve her tıklama için on kuruşluk bir maksimum maliyet belirleyebilirsiniz.

Desteksiz tahminlerden uzak durun

Anahtar kelimeleri seçme ve bütçenizi en üst düzeye getirme konusunda bilinçli kararlar verebilmeniz için anahtar kelime trafiği ve maliyet tahmini bir uzmandan alın.

Yalnızca sonuçlar için ödeme yapın

Reklamınız gösterildiğinde değil, yalnızca biri reklamınızı tıklarsa ücretlendirilirsiniz. Ödeme seçenekleri ülke ve para birimine göre değişir.

Yerel İşletmeler İçin

Yerel ve bölgesel hedefleme!

Reklamlarınızı sadece belirli bir bölgede arama yapan kişilere görüntülenecek biçimde ayarlayın. Artık sizden 40 km uzaktaki çevrimiçi müşterileri hedeflemek çok kolay.

Başarı Hikayeleri

SEM sayesinde, müşteri ve kazancını artıran işletmelerin bir çok başarı hikayeleri bulunmaktadır. Siz de arama motoru pazarlaması sayesinde müşteri sayınızı artırmak istiyorsanız, doğru strateji üreten uzmanlarla çalışmalısınız.

SEM (Arama Motoru Pazarlaması) Satın Alabileceğiniz Arama Motorları

Ülkemizden en çok ziyaretçi alan arama motorlarında, reklam yayınına başlamaya karar verdiyseniz, mutlaka bir uzman danışman eşliğinde harekete geçmelisiniz. Aksi takdirde, öngördüğünüz bütçelerle istediğiniz müşteri kitlesine ulaşamayabilirsiniz. SEM konusundaki uzmanlık desteği alacağınız şirketlere referanslarını sormayı ihmal etmeyin.