Dijital Pazarlama Trendleri: Radarınızda Olması Gerekenler 2023

Dijital Pazarlama Trendleri: Radarınızda Olması Gerekenler 2023

Teknoloji hızla ilerliyor. Her yıl yeni, popüler sosyal medya uygulamaları, daha iyi akıllı telefonlar ve diğer teknoloji gelişmeleri ortaya çıkıyor ve dijital pazarlamanızı devrimleştirmeyi vaat ediyor.

Bu yazıda, dijital pazarlama uzmanı olarak, önümüzdeki yıl için radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendlerini derledim.

En İyi 10 Dijital Pazarlama Trendi

Yeni yılda müşterilerinizle daha iyi etkileşim kurmanıza yardımcı olabilecek bazı yükselen dijital pazarlama trendleri şunlardır:

  1. Gizlilik ve Çerezler: İnternet gizliliğini iyileştirmek amacıyla Google, web sitelerinden üçüncü taraf çerezlerini kaldırma misyonunda ve Firefox ile Safari artık bunları desteklemiyor. Bu değişiklik, web sitenizdeki reklamların ve banner reklamlarının nasıl görüntülendiğini muhtemelen etkileyecektir. Web siteleri artık takip çerezlerini reklamları doldurmak için kullanamayacak.Neyse ki, Google ve diğer platformlar, gizliliği artırmak için yerel reklamları yerleştirmek için yerine geçecek algoritmalar üzerinde çalışıyorlar. Ve çerezler resmi olarak 2023 yılına kadar tamamen kullanımdan kalkmayacak. Dijital reklamlarınızı, anahtar kelimeleri kullanarak ve reklamlarınız için mantıklı bir bağlam sağlayan sitelerde reklam yaparak uyarlayabilirsiniz.
  2. Sesli SEO: Dijital asistanlar hala popüler ve birçok müşteriniz hayatlarını kolaylaştırmak için onları kullanıyor. Apple’ın Siri, Amazon’un Alexa’sı, Microsoft’un Cortana’sı ve Google’ın dijital asistanı gibi özellikler, insanların telefonlarını bile kaldırmadan internet üzerinde arama yapmalarını sağlıyor. 2021 yılında, internet aramalarının %20’si sesli olarak yapıldı.Bu yıl, sesli arama için arama motoru optimizasyonunuzu (SEO) özelleştirmeyi düşünün. Müşterilerin sizi sanal asistanları aracılığıyla nasıl bulacaklarını düşünün. İnternet üzerinde bir kullanıcı, “Chicago’daki iyi bir İtalyan restoranı nedir?” yazabilirken sesli aramada “Chicago’da iyi bir İtalyan restoranı nedir?” diye sorabilir.
  3. Besleme İçi Alışveriş: E-ticaret işletiyorsanız, sosyal medyada alışveriş yapılabilir gönderilere aşina olabilirsiniz. Artık Facebook ve Instagram hesaplarınızı dijital kataloğunuzla bağlayabilir ve insanlara beslemelerindeki gönderilere tıklayarak ürün satın alabilme imkanı sunabilirsiniz.Google Ads, alışveriş kampanyaları ile başka bir besleme içi alışveriş aracı sunuyor. Bu reklamlar, ürün kataloğunuza bağlıdır ve tıklanabilir fotoğraflar olarak görüntülenir. Reklamınızı oluşturun ve insanların onu bulmak için kullanabilecekleri arama ifadelerini belirtin. Ardından coğrafi alanınızı ve envanter numarasını belirleyin. Bir ürün tükendiğinde Google, reklamı çekebilir.
  4. Anlık Bildirimler: Bu aracı, müşterilere yaklaşan randevuları hatırlatmak, hızlıca dijital makbuzlar göndermek ve yaklaşan satışları teşvik etmek için kullanabilirsiniz.2021 yılında tahminen 7,1 milyar insan mobil cihazları kullandı. Bu nedenle, müşterilerinizin çoğunun akıllı telefonlarıyla dolaştığını söylemek yanlış olmaz. Anlık bildirimler sayesinde müşterilerinize telefonları üzerinden ulaşabilirsiniz.Anlık bildirimlerle, onların mobil cihazlarında kişiselleştirilmiş mesajlar oluşturabilirsiniz. Bu mesajlar, onların mobil cihazlarında bir mesaj kabarcığı olarak veya metin beslemelerinde bir SMS mesajı olarak belirebilir. Müşterilerinizle iletişim kurmak ve onları web sitenize yönlendirmek için anlık bildirimleri nasıl kullanacağınızı öğrenin.
  5. SMS Pazarlama: Dijital pazarlama trendleri arasında, müşterilerinizle doğrudan metin mesajları aracılığıyla iletişim kurma da bulunuyor. Anlık bildirimler ve e-posta pazarlamanın yanı sıra, müşterilerinizle iletişim kurmak için SMS mesajlarını kullanın. Bu araç, müşterilerinize metin mesajları doğrudan göndermeyi içerir – tabii ki müşterilerinizin izin vermesi koşuluyla.SMS pazarlamanın yaygın kullanım alanları arasında promosyonlar, kuponlar ve kişiselleştirilmiş mesajlar bulunur. Bu mesajları kısa tutun ve müşterilerinizin çıkabileceklerinden emin olun.
  6. Video Pazarlama: Ortalama bir kişi, online videoları günlük olarak yaklaşık 100 dakika izler. Facebook’ta video izlemek en popüler aktivitelerden biridir. Bu pazarı hedeflemek için video reklamları oluşturabilirsiniz. Bunun için birkaç yol bulunur. YouTube veya Vimeo kanalı oluşturabilir ve kitlenizi eğitmek ve onlarla etkileşimde bulunmak için video kullanabilirsiniz.Aynı zamanda TikTok iş videoları ve diğer sosyal medya içerikleri oluşturarak kitlenizle iletişim kurabilirsiniz. Videolarınızı bulmalarına yardımcı olmak için yaygın hashtag’leri paylaşın. Eğer düzenli olarak kendi video içeriğinizi üretmek istemiyorsanız, over-the-top (OTT) reklamcılığını kullanabilirsiniz. 10 ila 15 saniye uzunluğunda reklamlar oluşturun ve bunları diğer videoların üstünde çalıştırabilirsiniz.OTT reklamları diğer akış videolarının önünde görünür. İzleyicilerle iletişim kurmak için kullanabilirsiniz.
  7. E-posta Pazarlama/Segmentasyon: Gizlilik hem internet sağlayıcıları hem de kullanıcılar için öncelikli bir konudur. E-posta listenize aynı özeni gösterin. E-posta pazarlaması yaparken listenizi segmentlere ayırın ve farklı segmentlere kişiselleştirilmiş e-postalar gönderin.Böylece, e-posta listenizin her üyesine değer ekleyebilirsiniz. E-posta pazarlama kampanyanızda düşünceli olun ve listenizdeki üyelerin çıkmasını kolaylaştırın.
  8. Etkileşimli İçerik: İnsanlar, sosyal medya ve diğer platformlar aracılığıyla markalarla etkileşimde bulunmayı severler. Etkileşimli içerik, takipçilerinizle gerçek zamanlı olarak iletişim kurmanıza olanak tanır.Instagram Live ve Facebook Live gibi özellikler, insanlara videolarınızı kaydederken size konuşma fırsatı sunar. Bu aracı kullanın ve müşterilerinizle etkileşimde bulunun. Birkaç hafta boyunca daha fazla katılım için bir “Bana Her Şeyi Sor” canlı etkinliği veya ürün soru-cevap etkinliği düzenleyebilirsiniz. Kaliteli bir etkinlik için akış kurulumunuza dikkat edin.
  9. Sohbet Temelli Pazarlama: Yükselen başka bir dijital trend, sohbetbotları, yapay zeka asistanları ve müşterilerin size ulaşabileceği diğer araçları içeren sohbet temelli pazarlamadır. Bu aracı, müşteri hizmetini iyileştirmek, leads üretmek ve soruları yanıtlamak için kullanabilirsiniz.Sohbet temelli pazarlama ile müşterileriniz, metin mesajları veya bir sohbet platformu aracılığıyla bir robota konuşurlar ve bu sayede sorunlarını hızlı ve etkili bir şekilde çözebilirler. Eğer müşterileriniz bir kişiye ihtiyaç duyarlarsa, sohbetler bir çağrı merkezine veya size yönlendirilebilir.
  10. Etkileyici Pazarlama: Endüstri içindeki bir etkileyici ile işbirliği, geniş bir potansiyel müşteri yelpazesi ile temas kurmanızı sağlayabilir. 2021 yılında bu endüstri 13 milyar doların üzerinde gelir üretti.Bu pazarlama stratejisi, bir sosyal medya kişiliğine ücretsiz ürünler vermek veya ürününüzü tanıtmaları için ödeme yapmak anlamına gelir. Karşılığında, markanız hakkında takipçilerine bilgi veren bir gönderi oluştururlar.Örneğin, TikTok, YouTube veya Instagram gibi popüler kişiliklerle işbirliği yapabilirsiniz. Milyonlarca takipçisi olan büyük bir etkileyiciyi getirmek için çok para harcamak yerine, 1.000 ile 10.000 takipçisi olan bir mikro-etkileyici ile işbirliği yapmayı düşünebilirsiniz.Forbes’a göre, “Bir mikro-etkileyici, daha niş kitlelere hizmet eder ve işinizle ilgilenen hedef kitlenin küçük bir alt kümesine erişim sağlar.” Aynı zamanda takipçileri tarafından daha güvenilir olarak kabul edilirler.

Dijital Pazarlama Çabalarınıza Odak Nerede Olmalı?

Endişelenmeyin, bu 10 dijital pazarlama trendinin hepsine birden girmeniz gerekmez. Her birini daha ayrıntılı olarak araştırarak işletmeniz için en iyi olanları seçin – müşterilerinize en iyi uyacak araçları seçerseniz, onları dijital pazarlama stratejinize dahil etmek daha kolay olacaktır. Ardından, başlamak için birini seçin.

Yeni dijital pazarlama trendlerinden biriyle rahat hissettiğinizde, diğerlerini denemeye başlayın ve işinizi büyütmek için eğlenin! Ya da dijital pazarlama hizmetlerinizi önceliklendirmeyi düşünün.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir