2024 İçin Dijital Pazarlama Trendleri ve Stratejileri

2024 İçin Dijital Pazarlama Trendleri ve Stratejileri

Dördüncü çeyreğe yaklaşırken, 2024 dijital pazarlama kampanyalarınız için planlama ve bütçeleme yapma zamanı geldi. Dijital pazarlama, genellikle yeni bir müşteri veya müşteri ile ilk temas noktası olmanın yanı sıra, mevcut müşterilerinizi tekrar geri getirir. Hem bir potansiyel müşteri oluşturma hem de mevcut müşterileri büyütme aracıdır.

Dijital pazarlama materyalleri, olumlu bir müşteri deneyimini tasvir etmelidir, böylece insanlar onları gördüklerinde ve okuduklarında işletmenizi ziyaret etmek isteyeceklerdir. Bu, dijital pazarlama yatırımınızdan geri dönüş elde etmekle ilgilidir. Farkındalık yaratmak ve takipçileri ve aboneleri ödeme yapan müşterilere dönüştürmekle ilgilidir.

Bir dijital pazarlama kampanyası geliştirmeye başlamadan önce KPI’larınızı (Anahtar Performans Göstergeleri) belirleyin. Başarı sizin için nasıl bir görünüme sahip? Hedefleriniz nelerdir? Sonra bu hedeflere ulaşmak için adımları belirleyebilirsiniz.

İşte dönüşüm oranınızı artırmak ve işletmenizi kapınıza yönlendirmek için stratejinizi hızlandırmak için size yardımcı olabilecek bazı ipuçları:

  1. Tüm kanallarda tutarlı bir estetik ve ses sürdürmek için bir marka ve stil rehberi oluşturun.
  2. Hedef kitlenize dayalı olarak işletmeniz için hangi sosyal medya platformlarının en mantıklı olduğunu belirleyin. Ardından, kitlenizin en iyi yanıt verdiği türde gönderileri bulun. Bir sosyal medya reklam kampanyası çalıştırmayı veya gönderileri tanıtmayı düşünün, böylece bir indirim, yeni bir konumun açılışı veya yeni bir ürün veya hizmetin piyasaya sürülmesi gibi bir şeyi tanıtabilirsiniz.
  3. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik gerçekten ağızdan ağıza yayılmanıza yardımcı olur. Bir müşteri lezzetli bir donutun fotoğrafını paylaşır veya fitness yolculuğunu kaydederse, arkadaşları ve ailesi muhtemelen bir donut için dışarı çıkacak veya bir egzersiz sınıfına kaydolacaktır. Mevcut müşterileriniz en iyi sözcülerinizden biridir.Google My Business, Yelp, Nextdoor gibi sitelerdeki yorumlar, kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğin bir başka biçimidir. HubSpot’a göre, gerçek müşteriler olumlu deneyimlerini paylaştıklarında marka savunucularına dönüşürler ve yorumlarını okuyanlar arasındaki güveni artırır.
  4. Bir e-posta bülteni abonesi listesi oluşturmak, dijital pazarlamanın büyük bir parçasıdır. Bu, müşterilerle doğrudan iletişim kurar ve ilk kez müşterileri kazanmak, mevcut müşterileri elde tutmak veya kayıp müşterileri geri kazanmak için kullanılır. Birisi web sitenizde e-postaları almak için kaydolduğunda, ödüllendirme programına katıldığında, bir yarışmaya katıldığında veya Wi-Fi’nize bağlandığında bilgilerini sizinle paylaşmalıdır. Bu otomatik olarak CRM sisteminize girmelidir.Popüler bülten dağıtım hizmetleri arasında MailChimp ve Constant Contact bulunur, ancak LinkedIn, B2B iletişimleri ve franchisor’ların franchisee’leri bilgilendirmesi için oldukça popüler hale geliyor.
  5. Müşterilere metin mesajı göndermek, sosyal medya ve e-posta kadar sık kullanılmaz, ancak bazı franchisor’lar ve franchisee’ler, müşterilerin cep telefonu numaralarına sahipse, bunu müşterilere promosyon teklifleri göndermek için düşünebilirler.
  6. Tüm kullandığınız her platformdaki her gönderinizde ve gönderdiğiniz her e-postada izlenebilir bir bağlantı kurmak da çok önemlidir. Bu, insanların tıklamaları ve web sitenize trafik çekmelerini sağlayan platformları ve gönderi türlerini belirlemenize olanak tanır – ve iş yapılıyor mu yoksa yapılmıyor mu? Bu, ilerleyen dijital pazarlama stratejinizi belirleyecektir.
  7. Müşteri verilerini merkezi bir konumda saklamak için bir CRM sistemi yatırım yapmak da önemlidir. Verileri bir araya getirip düzenlemek, bu bilgilerin analizini hızlandırmaya yardımcı olacaktır. SuperOffice’ın raporlarına göre, anket yapılan şirketlerin %91’i, veri odaklı karar vermenin iş büyümesi için önemli olduğunu kabul etti.
  8. CRM sistemi, aynı zamanda müşterilerinizin alışkanlıklarını incelemek için kullanılabilir. HubSpot’a göre, kullanıcı sorgularını, davranışlarını ve tercihlerini analiz ederek markalar, pazarlama stratejilerini, içerik oluşturmayı ve müşteri etkileşimini etkileyen uygulanabilir görüşleri ortaya çıkarabilirler. Ayrıca, işletmelerin, verilerin tümünü manuel olarak sıralamaktan sıkıldığı için AI’ı desenler, trendler ve tahmin edici analizler bulmak için kullanmaya başladığını bildiriyorlar. AI, dijital pazarlamacıların bilgiyi yorumlamada daha fazla verimlilik sağlayabilir, böylece bilgilendirilmiş kararlar alabilirler.

Analizlere odaklanmanız gereken konular şunları içerebilir:

  • Tıklama oranları ve açılma oranları
  • Web sitesinde geçirilen süre
  • Her ziyarette görüntülenen sayfa sayısı
  • Web sitesini kaç kez ziyaret etme
  • Web sitesini ziyaret sıklığı
  • Dönüşüm oranı
  • Satın alma geçmişi
  • Geri dönen müşterilerin yüzdesi
  • Demografi
  • Müşterilerin tıkladığı saat
  • İnsanların akıllı telefonlar, tabletler veya bilgisayarlar kullanıp kullanmadığı
  • Pop-up’ların yardımcı olup olmadığı
  • Takip etme oranı
  • İnsanların nasıl satın aldığı
  • Müşterilerin ürünleri evlerine mi gönderdikleri, yoksa araçlarına mı aldıkları

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir