Google Dfp Small Business Nedir?
DoubleClick for Publishers (DFP) Small Business gelişmiş özelliklere erişim sunan ve büyümekte olan yayıncıların hızlı bir şekilde hazırlayıp kullanmaya başlayabildikleri, ücretsiz barındırılan bir reklam sunma çözümüdür. DFP Small Business, kolaylaştırılmış trafik işlemlerini, ileri düzey öngörme ve raporlama olanağını, entegre gelir optimizasyonunu ve dünyanın en geniş reklamveren havuzuna doğrudan erişimi içeren, doğrudan ve dolaylı olarak satılan reklamları yönetmek ve büyütmek için eksiksiz bir araç seti sunar. DFP Small Business, Google’ın hızlı ve güvenilir altyapısıyla büyümek için sağlam bir temel, esnek bir API ve dünyanın en büyük yayıncılarının ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmış güvenilir bir premium sürüme erişim sağlar.
Google Dfp Small Business Sitemde Neden Kullanmalıyım?
Reklam yayıncısı olan siteler, genelde reklam sunma çözümleri için kendi geliştirdikleri yazılımları ya da üçüncü taraftan alınmış hizmetleri ücretli/ücretsiz olarak kullanırlar. Google bir çok yeniliği hayatımıza getirdiği gibi, reklam yönetimi için de Google Dpf ürünleri ile reklam sunma alışkanlıklarımıza bir yenilik getiriyor. Dilerseniz sağladığı avantajlara bir göz atalım:
DFP Small Business’ın özellikleri ve yararları
DFP Small Business, doğrudan satılan ve ağ tabanlı reklamların gelirini en üst düzeye çıkarmak için eksiksiz bir araç seti sağlar. DFP Small Business:
- Ürünü hızlı bir şekilde kurup çalıştırmanızı sağlayan basit bir arayüze, iş akışı ve envanter yönetimi sistemine sahiptir.
- Güvenilir öngörme, raporlama ve hedefleme yeteneklerini içeren, işinizle birlikte büyüyüp gelişen bir gelişmiş özellik kümesine sahiptir.
- Google AdSense ve diğer reklam ağları aracılığıyla geniş bir reklamveren havuzuna dinamik bir şekilde bağlıdır.
DFP Small Business’tan en çok hangi yayıncılar yararlanır?
- Doğrudan satılan ve garanti edilmeyen reklam envanterine sahip web sitesi işletenler.
- Sınırlı eğitim süresi ve trafik adımlarıyla, reklam sunmayı hızlı bir şekilde başlatmak isteyenler.
- Reklamlarının ne zaman, nerede ve kime yayınlandığı konusunda daha fazla denetime sahip olma ihtiyacı duyanlar.
- En fazla parayı kazandıracak reklamları yayınlamak için istikrarlı bir yönteme ihtiyacı olanlar.
Google AdSense’i DFP Small Business’da kullanmanın faydaları
- Web sitesi kazancınızı maksimize edebilirsiniz: DFP Small Business ile entegre olan Google AdSense, satılmayan ve garanti edilmeyen envanterinizden elde ettiğiniz kazançları otomatik olarak maksimize eder.
- Kullanıcılarınızı ilgilendiren reklamlar gösterebilirsiniz: Basit anahtar kelime eşleştirmenin ötesine geçen AdSense, Google reklamlarını her bir sayfayla eşleştirmek için web sayfalarının içeriğini ve bağlamını dikkate alır.
- En büyük çevrimiçi reklamveren ağına erişebilirsiniz: Reklam alanı için teklif veren yüz binlerce reklamveren ve Google Onaylı Reklam Ağı sayesinde, alaka düzeyi en yüksek ve en fazla gelir sağlayan reklamlara erişirsiniz.
- Birden çok reklam biçimi seçebilirsiniz: AdSense reklamları, metin, resim, video ve zengin medya biçiminde kullanılabilir. Siteniz için mümkün olan en yüksek kazancı elde etmenize yardımcı olacak tüm reklam biçimleri AdSense reklam açık artırmasında rekabet eder.
DFP Small Business ve AdSense ile geliri maksimuma çıkarma
Birçok yayıncı, reklam envanterinin tamamını satmaz. Bu tür durumlarda, yayıncılar hiçbir reklam sunmayabilir veya daha düşük değerli reklamlar sunabilirler ve bu nedenle potansiyel kazançlarını kaybedebilirler. Google AdSense, DFP Small Business ile entegre olarak yayıncıların her zaman düşük fiyata satılmak üzere sunulacak bir reklamının olmasını sağlar.
AdSense, her zaman en değerli reklamları göstermenizi sağlamak için garanti edilmeyen envanterinizle gerçek zamanlı fiyat rekabeti de yapabilir. AdSense size alternatif olandan daha fazlasını ödeyebilirse, bir AdSense reklamı gösterilir. Böyle olmayan durumlarda, garanti edilmeyen envanterinizdeki en yüksek ödemeyi yapan reklam gösterilir.
Google, en yüksek ödemeyi yapan mevcut AdSense reklamını sunar ve hiçbir zaman kazanan reklamın fiyatını düşürmez veya bundan elde ettiğiniz kazancı azaltmaz.
Siparişlerdeki Reklamları Dönüşümlü Yayınlama
Oluşturmuş olduğunuz siparişinizdeki reklamları, Eşit, optimize edilmiş, ağırlıklı ve sıralı olarak reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.
Coğrafyaya Göre Reklam Yayınlama
Sitenizdeki reklamlardan maksimum kazanç sağlayabileceğiniz, ziyaretçinin bulunduğu yere göre reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Mesala Türkiye’de Ankara için farklı, İstanbul için farklı reklamlar gösterirken, bu illerin dışında kalan tüm iller için farklı reklamları yayınlayabilirsiniz. Böylelikle, yerel işletmeler için hedeflenebilir reklamlar sunmanız mümkün.
Maaliyete Göre Reklam Yayınlama
Özellikle birden çok reklamveren ile çalışıyorsanız, sizin için siparişlerinizdeki reklamları en çok kazanacağınız şekilde optimize ederek yayınlamasıi kazancınız açısından oldukça önemlidir. Tüm reklamverenlerinizin reklamlarını Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM), Tıklama Başına Maaliyet (TBM), Gün Başına Maaliyet (GBM) cinsinden belirleyebilirsiniz. DPF sizin için bu reklamlardan en yüksek kazancı elde edebileceğiniz şekilde otomatik ayarlama yaparak, reklamlarınızı gösterime alacaktır.
Eğer buraya kadar yazılanlar ilginizi çektiyse, websiteniz için Google Dfp Small Business sürümüne geçmeye hazırsınız demektir. Google Adsense, hesabınızın olması şart. Henüz bir adsense hesabınız yoksa, https://www.google.com/adsense/signup adresinden başvuru yapabilirsiniz. Bir sonraki konumuzda, Google Dfp Small Business başvurusunu anlatacağım.