Dijital Pazarlama Uzmanları İçin Temel Bilgiler

Dijital pazarlama (digital marketing) ve çevrimiçi reklamcılığa başlamadan önce dijital pazarlama uzmanları işletme hedefleri, potansiyel müşteriler ve ürünler konularına odaklanmaları gereklidir. Bu alanlar hakkında düşünmek, çevrimiçi dijital pazarlama kampanyaları için plan oluşturmaya yardımcı olacaktır.

İşletme Hedefleri

Dijital pazarlama kampanyaları yapılacak olan işletmenin elde etmek istediği hedefi belirleyelim :

  • Telefon aramaları : Ürün veya hizmetinizle ilgilenen potansiyel müşterilerin işletmeyi araması beklenir.
  • Olası Satışlar : Ziyaretçilerin bir formu doldurması, ürün veya hizmetle ilgili daha fazla bilgi istemesi veya potansiyel müşteriye dönüşmesini beklemektir.
  • Mağaza müşterileri : Potansiyel müşterilerinizim web sitenize gelip ürün ya da hizmetin satın alınmasını beklemektir.
  • Çevrimiçi satış : Ziyaretçilerinizin online olarak, bilgisayarlarından, tablet veya cep telefonlarından ürün ya da hizmeti sipariş etmesini beklemektir.
  • İşletme bilinirliği : Ziyaretçilere işletme bilinirliği hakkında daha iyi imaj sağlamaya yönelik beklentilerdir.
  • Geri Dönen Ziyaretçi : Potansiyel müşterinin, tekrar re-targeting metodu ile siteye çekilerek, ürün yada hizmetin satışının sağlanmasının beklenmesidir.

Dijital pazarlama kampanyalarında işletmelerin hedefleri bunlardan bir tanesi yada birkaç tanesi olabilir.

Dijital Pazarlama ve Müşteriler

Dijital Pazarlama : Potansiyel müşteriler

Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi sattığınız kullanıcıları düşünelim. Özellikle de aşağıdakiler hakkında düşünmeniz gerekir:

  • Müşterileriniz kim? Müşterileriniz belirli bir yaşta veya cinsiyette mi? Farklı bir dil konuşuyorlar mı? İlgi alanları neler?
  • Ne arıyorlar?
    • Müşterilerin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi aramak için kullanabileceği kelimeler ve kelime öbekleri hangileri? Bunlar, daha sonra reklamlarınızın tetiklenmesine yardımcı olması için seçebileceğiniz anahtar kelimelerdir.
    • Müşterilerin ürünlerinizi ve hizmetlerinizi aramak için kullanabileceği, ancak ürünlerinizle ve hizmetlerinizle alakalı olmayan kelimeler ve kelime öbekleri hangileri? Yalnızca “kullanılmış kitap” satıyorsanız, “e-kitap” buna örnek olarak verilebilir. Bunlar, daha sonra reklamınızı tetiklemesini istemediğiniz alakalı olmayan aramaları filtrelemek için seçebileceğiniz negatif anahtar kelimelerdir.
    • Müşterileriniz nerede? Bu kişilerin nerede bulunduğunu düşünün. Burası bölgeniz, yakın bir şehir, bölge ve hatta ülke olabilir.
    • Ne zaman alışveriş yaparlar? Potansiyel müşterilerinizin web sitenize (veya, örneğin telefon numaranıza) ne zaman ulaşmasını istersiniz? Sabahları mı? Çalışma saatlerinde mi? Ya da kışları mı?

Dijital Pazarlama : Ürünler

Son olarak, sattığınız ürünleri, hizmetleri ve bunları müşteriler açısından ilgi çekici kılan özellikleri düşünelim. Dijital pazarlama uzmanları ilgi çekici özelliklerden kampanyalarının başarısını artırmak için faydalanırlar. Aşağıda birkaç örnek verilmiştir:

  • Fiyat
  • Kalite
  • Ulaşılabilirlik
  • Ücretsiz gönderim
  • Özel

Bunlardan bazıları ürün ve hizmetleriniz için geçerli olabilir. Ya da işletmenizle alakalı başka özellikler olabilir. Her iki durumda da, çevrimiçi reklamlarınızda gösterebilmek için bu özellikler üzerine düşünmelisiniz.

Dijital Pazarlama Örnekler

Ali, Mehmet ve İpek’in dijital pazarlamadan elde etmek istedikleri, müşterileri ve ürünleriyle ilgili biraz daha fazla bilgi edineceğiz.

Ali, sanat galerisi sahibi

İşletme Türü: Perakende

Hedef: Mağaza ziyaretlerini %100 artırmak

Müşteriler: Etiler ve Bebek’te yaşayan, mobil cihaz kullanan varlıklı kişiler

Ürünler: Resim ve özel çerçeveler

Satış Artıran Özellikler: Kaliteli özel çerçeveler, ücretsiz teslimat

Ali’nin hedefi dijital pazarlama ile mağazasına yerel müşteriler çekmektir. Sanat eserleri satar ve özel çerçeveler sunar. Potansiyel müşterileri, ücretsiz teslimat hizmeti sunduğu Etiler ve Bebek’te yaşar. Varlıklı müşterileri, kaliteli çerçevelere ve sanat eserlerine para harcamaktan çekinmez.

Mehmet, tamirci

İşletme Türü: Hizmet

Hedef: Telefon aramaları

Müşterileri: İzmir’de yaşayan kişiler

Hizmetleri: Tesisat ve mutfak tamiri

Satış Artıran Özellikler: 7/24 ulaşılabilir, uygun fiyatlı

Mehmet, dijital pazarlama ile konut veya işyerlerindeki müşterilerden, özellikle de çalışma saatleri dışında beklenmedik sorunlarla karşılaşanlardan daha fazla telefon almak ister. Mehmet’in hizmeti rakipleriyle karşılaştırıldığında uygun fiyatlıdır ve kendisine her zaman ulaşılabilir.

İpek, mobilyacı

İşletme Türü: Çevrimiçi satış

Hedef: Çevrimiçi satışları bu yıl %20 artırmak

Müşteriler: Türkiye’deki herkes

Ürünler: Yemek odası mobilyaları ve kitaplıklar

Satış Artıran Özellikler: Özelleştirilebilir, modern tasarımlar, doğa dostu malzemeler

İpek dijital pazarlama ile Türkiye’deki kullanıcılardan İnternet üzerinden özel yapım mobilyaları için sipariş almak ister. Mobilyaları özellikle de büyük şehirlerdeki genç insanlar arasında popülerdir. Her mobilya benzersizdir ve %100 doğa dostu malzemeler kullanır.

Dijital pazarlama uzmanlarının planlamaya geçmeden önce bu bölümde belirtmiş olduğumuz konular hakkında ön çalışmalara ihtiyacı vardır. Eğer işletme hakkında gerekli bilgileri edindiğimizden eminsek, dijital pazarlama uzmanı olarak planlamaya geçebiliriz demektir.

Bu bölümde dijital pazarlama planlarından bahsetmeyeceğiz. Amacımız dijital pazarlama kampanyası oluşturacağımız işletmeler için, işletme türü, hedef, müşteri, ürün veya hizmet ve satışı artıran özellikleri belirlemekti. Bu bilgileri elde ettikten sonra, dijital pazarlama kampanyamızı planlamak ve yönetmek daha da kolaylaşacaktır.

Yukarıdaki bölümde çevrimiçi reklamcılıkla ilgili bilgi verdik. Google Adwords gibi tanınmış aracı şirketler üzerinden, dijital pazarlama kampanyamızdaki arama motoru pazarlama alanı için kampanyalarımızı oluşturabiliriz.

Dijital Pazarlama : SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

Reklamlar sayesinde işletme sitesine ziyaretçileri çekmeye başladıktan hemen sonra, reklamlara yapmış olduğumuz harcamalardan daha yüksek verim elde edebilmek için, işletme web sitesinin kullanıcı dostu ve arama motorları tarafından daha kolay anlaşılır ve taranabilir halde olması gereklidir.

Dijital Pazarlama Uzmanı olarak, teknik konular içeren arama motoru optimizasyonu konusunda, SEO uzmanlarından yardım almak gerekebilir. Büyük bölümü teknik detaylardan oluşan SEO’nun uzman kişilerce işletme sitesine uygulanması gereklidir. Bu nedenle dijital pazarlama kampanyamıza başlamadan önce, hangi SEO uzmanı ile çalışacağımıza karar vermek için, teklifler istenmelidir. Tekliflerde sunulan referanslar incelenerek, en uygun olan ajans ile çalışmalara başlanabilir.

Sosyal Medya Pazarlama : SEM (Social Media Marketing)

Dijital pazarlama kampanyalarının en önemli ayaklarından bir tanesi de sosyal medyadır. İşletme için dijital pazarlama planımızı oluştururken, sosyal medya üzerindeki çevrimiçi reklamlar hakkında, işletmeye en uygun olanları düşünmeliyiz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir