Bugün sizlere Google Arama Haberleri’nin Ekim 2023 bölümünden bahsedeceğim. Bu bölümde, Google Arama’dan yapılan birçok güncelleme hakkında bilgi veriliyor. Bu güncellemeler, web sitenizin arama sonuçlarında nasıl göründüğünü ve sıralandığını etkileyebilir. Bu yüzden, bu güncellemeleri takip etmek ve web sitenizi buna göre optimize etmek önemlidir.
John Muller’in sunduğu haber içeriği yaklaşık olarak şu şekilde:
İlk olarak, yapısal veri hakkında bir güncellemeden bahsediliyor. Yapısal veri, web sayfalarınıza ekleyebileceğiniz, makine tarafından okunabilir bir kod türüdür. Arama motorları, bu kodu kullanarak içeriği daha iyi anlayabilir ve arama sonuçlarını zenginleştirebilir. Ancak, Google, daha temiz ve tutarlı bir arama deneyimi sağlamak için bazı yapısal veri türlerinin nasıl gösterildiğini değiştirdiğini duyurdu. Özellikle, nasıl yapılır yapısal verisi artık kullanılmıyor. Ve SSS yapısal verisi sadece iyi bilinen, otoriter, hükümet ve sağlık siteleri için gösteriliyor. Bu değişiklikten etkilenen siteler, Arama Konsolu raporlarında bir uyarı alacaklar. Eğer web sayfalarınızda bu yapısal veriler varsa, bunları kaldırmanız gerekmiyor. Sadece herhangi bir etkisi olmayacak.
Yapısal veri güncellemeleri gibi teknik SEO güncellemeleri hakkında konuşurken, benim tavsiyem, yapısal veri değişikliklerine genel olarak hazırlıklı olmaktır. Yapısal veriyi eklemek ve kaldırmak için size kolaylık sağlayan bir CMS, hosting platformu veya bir eklenti kullanın. Yeni türler tanıtılabilir. Bazı türler zamanla ortadan kalkabilir. Bu yüzden, yapısal veriyi kolayca değiştirebilmek size zaman kazandıracaktır.
Gelelim sıralama güncellemelerine. Google, hem bir çekirdek sıralama güncellemesi, hem de yardımcı içerik sistemi adlı bir güncelleme yaptığını açıkladı. Çekirdek sıralama güncellemeleri, yılda birkaç kez yaptığımız, arama algoritmalarını ve sistemlerini önemli ölçüde değiştiren güncellemelerdir. Bu güncellemeler hakkında daha fazla bilgi ve dikkat edilmesi gereken noktalar için belgelerde bir sayfa bulunmaktadır. Yardımcı içerik sistemi ise, insanlar için oluşturulan orijinal ve yardımcı içeriği arama sonuçlarında bulmalarına yardımcı olan bir sistemdir. Bu sistem, site genelinde sinyaller kullanır. Bu nedenle, eğer sitenizin bir kısmı, sitenizin ana amacından büyük ölçüde bağımsız veya yakın ilgi olmadan üretilmişse, bu tür içeriği dizine almaktan engellemeniz mantıklı olabilir.
Sıralama güncellemelerinin zorlayıcı olabileceğinin farkındayız. Bu yüzden, sıralama sistemlerimizin arkasındaki düşünceler hakkında çok fazla bilgiyi arama geliştiricileri belgelerimizde derledik. Eğer değişiklikler görüyorsanız ve ne yapacağınızdan emin değilseniz, Arama Merkezi Yardım Topluluğumuza uğramanızı öneririm. Oradaki uzmanlar yıllar içinde birçok site gördüler ve size fikir verebilirler. Bu tür güncellemelerle ilgili döngüde kalmak isterseniz, Arama Durum Panosuna göz atın. Burada, abone olabileceğiniz bir RSS beslemesi bulunmaktadır. Açıklamaya linkleri ekleyeceğim.
Arama sonuçlarının diğer kısımlarına yapılan güncellemelerden bahsedecek olursak, özellikle site isimleri tüm diller için gösterilmeye başlandı. Site isimleri, sistemlerimiz ve yapısal veri işaretlemeniz tarafından otomatik olarak belirlenir. Tercih ettiğiniz isim seçilmediyse, ne yapabileceğinizle ilgili ipuçları ekledik. Ayrıca, çok dilli aramaların işlenmesini de iyileştirdik. Özellikle, kullanıcıların sorgularının dil eşleştirmesini geliştirdik ve dil ayarlarına, konumlarına ve sorgunun dilini anlamamıza dayalı olarak en uygun dilde içerik göstermeye çalıştık.
Ve şimdi, Google’ın dışındaki dünyadan bazı harika haberlere geçelim. İlk olarak, Evere Jonathan’dan bahsedelim. O, çoğaltılmış içerik ve kanonikleştirme hakkında harika bir özet yazdı. Çoğaltılmış içeriği nasıl anlayacağınız ve önleyeceğiniz konusunda güzel ipuçları var. Ayrıca, kanonik URL’leri nasıl belirleyeceğiniz ve test edeceğiniz konusunda da pratik yöntemler sunuyor. Bu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Evere Jonathan’ın yazısı linkine tıklayarak ulaşabilirsiniz.