Google, arama kalitesi değerlendirici kılavuzlarını güncelledi. Bu kılavuzlar, Google’ın arama sonuçlarının kalitesini ve kullanıcı beklentilerini ne kadar karşıladığını değerlendirmek için kullandığı bir dizi kriter içeriyor. Bu yıl yapılan değişikliklerin büyük bir kısmı, kullanıcı niyeti ve ihtiyaçlarının karşılanması üzerine odaklanıyor.
Bu yazıda, arama kalitesi değerlendirici kılavuzlarının son güncellemesinde nelerin değiştiğini üç bölümde inceleyeceğiz:
Forum ve Soru & Cevap Sayfaları için Sayfa Kalitesi Değerlendirmesi
Google, kalite değerlendiricilerine forum ve Q&A (soru ve cevap) sayfalarının kalitesini nasıl değerlendireceklerine dair yeni bir metin bloğu ekledi. Bu metin, özellikle tartışmaların ya yeni başladığı ya da “çatışmacı”, “yanıltıcı” ya da “spam içerikli” hale geldiği durumlarda nasıl puanlama yapılacağını açıklıyor.
Bir forum sayfası, henüz cevap toplamamış yeni bir sayfa ise varsayılan olarak “orta” olarak değerlendiriliyor. Ancak cevapsız kalmış eski gönderiler düşük kaliteli olarak değerlendirilmeli.
Google, bu bölümde birkaç kez “nezaket”ten bahsediyor ve nezaketsizlik gösteren çatışmacı tartışmaların düşük kaliteli olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtiyor.
Bu, bir sayfadaki yorumların kalitesinin, sayfanın genel kalitesini etkileyebileceğini hatırlatıyor, tabii ki Google yorumlardaki içeriği tarama ve dizine ekleme yeteneğine sahipse. Çoğu zaman, yorum bölümleri ihmal edilir veya denetlenmez ve eğer sorunlu, hakaret içeren veya saygısız hale gelirse, bu, başka türlü iyi kaliteli bir sayfayı olumsuz yönde etkileyebilir.
Ayrıca, Google, arama kalitesi değerlendirici kılavuzlarının yeni sürümünde, Reddit’te “orta” kaliteli bir forum sayfasının nasıl göründüğüne dair görsel bir örnek ekledi. Soru sadece 9 saat önce sorulmuş ve henüz cevap alamamış, bu yüzden varsayılan olarak “orta” bir puan alıyor.
Google, bu durumda, bu sayfanın başka düşük kaliteli özellikler içermediğini, aksi takdirde yeni tartışmalar için puanın “düşük kalite”ye doğru eğilmesi gerektiğini belirtiyor.
Kullanıcı Niyetini Daha Fazla İyileştirme
Google, kullanıcı niyeti ile ilgili yeni bir dil tanıttı ve bir dizi anahtar kelime için olası olmayan bir kullanıcı niyeti sınıflandırdı.
Aşağıdaki tabloda, Google, Harvard ve Walmart anahtar kelimeleri için olası olmayan niyetleri açıklamak için ikinci bir sütun ekledi. Bu, bu anahtar kelimelerin niyetini, tamamen açık uçlu bir cevap kümesinden ziyade, daha makul bir kullanıcı niyetine sınırlar.
“Harvard” arayan kullanıcılar, üniversiteyle ilgili çeşitli ayrıntılar arıyor olabilirler, ancak muhtemelen belirli bir kurs aramıyorlardır.
Google, kullanıcıların ihtiyaçlarını yüksek düzeyde karşılayan arama sonuçlarının örneklerini sunan bir tablo da sağlıyor. Google, arama sorgusunu, kullanıcının konumunu ve kullanıcının niyetini gösteriyor. Ardından, arama sonucunu gösteriyor ve sonucun kullanıcının beklentilerini ne ölçüde karşıladığını (“İhtiyaçlar Karşılandı”) değerlendiriyor.
Google, bu belirli sonuçların neden kullanıcıların beklentilerini “yüksek düzeyde karşıladığına” dair bir açıklama da sunuyor.
Google’ın SERP Özellikleri ile Kullanıcı İhtiyaçlarını Yüksek Düzeyde Karşılama
Bu yeni QRG (Quality Rater Guide) sürümünde, Google, “Yüksek Düzeyde Karşılanan (YDK)” sonuçlardaki örnekleri ekledi ve ayarladı. Bu sonuçlar, “çoğu sorgu için” kullanıcı ihtiyaçlarını en yüksek düzeyde karşılayan sonuçlardır.
Bu listede yeni eklenen bir örnek, kullanıcının “yakındaki kahve dükkanları” aradığı bir durumdur. Google, üç kahve dükkanının listelendiği bir Google Haritalar yerel paketinin bir ekran görüntüsünü sağlıyor ve bu sonucun neden kullanıcının beklentisini yüksek, ancak tam olarak karşılamadığını açıklıyor (her olası kahve dükkanını listelemiyor).
Google, futbol için “dünya çevresi öğretici” arayan kullanıcıların ihtiyaçlarını yüksek düzeyde karşılayan bir sonuç olarak bir TikTok videosu bile ekledi.
Bunlar, farklı sonuçlara, hem harici sitelerden hem de Google’ın kendi SERP özelliklerinden daha modern bir bakış sağlayan yeni örneklerden sadece bazılarıdır.
Google’ın arama kalitesi değerlendirici kılavuzlarını indirmek isterseniz, buradan erişebilirsiniz. Google’ın arama sonuçlarını nasıl iyileştirdiğine dair daha fazla bilgi için takip etmeye devam edin.