Facebook Reklamları Kullanıcılara Gösterirken Nasıl Karar Veriyor?

Sosyal medya pazarlamanın en önemli sitelerinden birisi olan Facebook, Türkiye’den günlük 9,5 milyon üzerinden tekil ziyaretçiye ulaşarak, dijital pazarlama dünyasının dikkatlerini çekmeye devam ediyor. Reklamları daha etkin kullanılabilmek için, Facebook reklam sunumlarının nasıl gerçekleştiğini anlamak sosyal medya pazarlama uzmanlarının dikkat etmesi gereken en önemli adımlardan bir tanesidir.

Kullanıcının Facebook Hareketleri

  • Kullanıcının durum güncellemeleri,
  • Beğenmiş olduğu sayfalardaki içerikler,
  • Kullanıcının oynamış olduğu oyunlar
  • Ziyaretçinin paylaşımları

Facebook hareketlerindeki reklam belirlenmesinde rol oynamaktadır. Yukarıdaki maddelerde yer alan içeriklerle, gösterilemeye aday sosyal medya reklamları arasındaki alaka ölçülerek, diğer kriterlerin uyumluluğu da sağlanırsa, alakalı reklamlar kullanıcılara gösterilmeye başlamaktadır.

Birçok kullanıcı görmek istemediği reklamların Facebook tarafından gösterilmesinden rahatsız olunca, Facebook reklamların üzerine küçük x (kapat) simgesini ekleyerek, kullanıcılardan bildirimler toplamaya başlamıştı. Bu bildirimler de ayrıca reklam gösterme kriterlerinde Facebook tarafından kullanılıyor.

Reklam verenler ve Üçüncü Taraflardan Alınan Bilgiler

Facebook ve diğer sosyal medya pazarlama, arama motoru pazarlama, internet pazarlama yoluyla sitelerine ulaşanlar hakkında reklam verenler bir veritabanı tutmaktadır. Burada kullanıcıların görmek istedikleri ve görmek istemedikleri reklamları kategorileri ayıran bir takım çalışmalar yapıldıktan sonra, daha verimli reklamlar oluşması amacıyla, Facebook, Twitter gibi sosyal medya reklam sunumu yapan şirketlere, reklam verenler tarafından ulaştırılırlar. Bu veri akışı sırasında ziyaretçilerin kişisel bilgileri toplanmaz. Amaç, ziyaretçinin hangi reklamlar için ilgisinin ne kadar olduğunu ölçmek ve daha hedefe yakın reklam sunumlarını gerçekleştirmektir.

Facebook Kullanıcılarına Ne Tür Reklamlar Göstermektedir?

Facebook, sosyal medya pazarlama alanına girecek başlıca iki tür reklam gösterimini temel almaktadır :

1.      İlgili Reklamlar

Kullanıcının ilgilenmiş olduğu alanlar, Facebook tarafından sürekli takip edilmekte ve kayıt altına alınmaktadır. Facebook bu ilgi oranlarıyla kendi bünyesinde kullanmış olduğu algoritmasını çalıştırarak, reklam içeriği ile kullanıcının verileri arasındaki alaka düzeyini ölçerek, ilgili reklam bölümündeki tanıtımları gerçekleştirmektedir.

2.      Sponsorlu Haberler

Kullanıcının bir sayfası beğenmesinin hemen ardından devreye giren reklamlar, daha fazla kişi tarafından beğenme hareketinin görünmesi için, ilgili hareketlere reklam verenlerin sponsor olması sağlanıyor.

Mesela, bir şirketin Facebook Sayfasını kullanıcı beğendiğinde, söz konusu şirket bu haberin daha fazla Facebook kullanıcısına ulaşması için, beğenin kişinin arkadaşlarının haber kaynağında görünmesi için ücret ödeyerek habere sponsor olmasını sağlamaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir