Ads.txt Nedir? (Yetkilendirilmiş Dijital Reklam Satıcıları)

IAB tarafından programatik dijital reklamcılıkta şeffaflığı artırmayı planlayan bir proje olarak karşımıza çıkıyor ads.txt. Websitesi sahipleri sitelerinde yayınlanan reklamları satma yetkisine sahip şirket veya kişileri bildirmek için ads.txt dosyasını oluşturabilirler. Bir zorunluluk olmamasına rağmen, tıpkı robots.txt gibi herkesin görebileceği bir txt dosyası olması nedeniyle, reklamverenler, üçüncü taraf tedarikçi şirketler ve dijital reklam exchange şirketleri tarafından hem görünüp hem de taranabilirler.

Ads.txt Kullanımı Zorunlu Mu?

Kısaca bu sorunun cevabı hayır. Ancak zorunlu olmaması ads.txt dosyasının size herhangi bir fayda sağlamayacağı anlamına gelmediği gibi tam aksine sitenizdeki reklamların verimini artırabilir.

Ads.txt Dosyasını Nasıl Oluştururum?

Tıpkı robots.txt dosyasında olduğu gibi, sitenizin kök klasörüne ads.txt adında bir dosya ekleyerek ads.txt dosyanızı oluşturabilirsiniz. Mesala (http://example.com/ads.txt gibi.)

Dosyanızı oluşturduktan sonra, sitenizde reklam yayınlamaya yetkisi olan, yani reklam kodlarını sitenizde yayınladığınız reklam şirketlerinde yer alan bilgilerinizi girmeniz gerekiyor. Bu bilgileri girerken IAB tarafından belirlenmiş olan standarta göre eklemeniz lazım. Yapı oldukça basit, herhangi karışık bir durum sözkonusu değil; Her bir satıra ALAN1, ALAN2, ALAN3, ALAN4 şeklinde reklamlarını yayınladığınız şirketteki verileri girmeniz gerekiyor. Şimdi bu alanlar neyi akstediyor hep beraber bir göz atalım :

Alan 1 – Reklam Şirketi Alan Adı (Domain) (Gerekli)

Sitenizde reklamını yayınladığınız sitenin domain adı. Örneğin AdMatic reklamını yayınlıyorsanız admatic.com.tr, Adsense reklamı yayınlıyorsanız, google.com veya adsense.google.com şeklinde yazmanız gerekmekte.

Alan 2 – Sizin Reklam Hesap Kimlik Bilgileriniz (Gerekli)

Kayıt olduğunuz her reklam sistemi size bir adet unique hesap kimlik numarası vermektedir. 2. alan kısmına bunu yazmanız gerekir. Reklam kimlik numaranızı hesabınıza girdikten sonra bulabilirsiniz. Örneğin kimlik numaraları, AdMatic için adm-pub-000000000000 (0 yazan yerde sizin için verilmiş kimlik numarası olmalı) şeklinde iken, Adsensede pub-0000000000000000 şeklindedir.

Alan 3 – Reklam Sistemi ile İlişki Türünüz (Gerekli)

Burada reklam sistemi ile nasıl bir çalışma yaptığımızı belirteceğiz. Bunun için 2 adet seçeneğimiz var;

DIRECT : Reklam sistemi ile direk çalışıyorsak, yani reklam sisteminin sitesini gidip kendimiz kaydolmuşsak DIRECT yazıyoruz.

RESELLER : Reklam sistemi ile direk çalışmayıp, aracı bir reklam şirketi üzerinden reklamlarını yayınlıyorsak buraya RESELLER yazmamız gerekiyor.

Alan 4 – Sertifika Yetkilisi Kimliği (İsteğe Bağlı)

Sertikilandırma yetkisi kapsamında, reklam sistemini unique olarak tanımlayan bir kimlik numarasıdır. Yani sizinle ya da sitenizle ilgili birşey değil, reklamveren sistemi ile alakalıdır. Bu değer her reklam sistemi için bir tanedir ve sabittir. Sertifika ID’sini veren kuruluşTrustworthy Accountability Group adında bir kuruluştur. Eğer çalıştığınız şirketin böyle bir ID’si var ise girebilirsiniz, ancak gerekli değildir.

Örnek ads.txt Dosyası

Tüm bu bilgilerden sonra örnek ads.txt dosyası aşağıdaki gibi olmalıdır.

admatic.com.tr, adm-pub-000000000000, DIRECT
google.com, pub-0000000000000000, DIRECT

Eğer sizin çalıştığınız başka reklam sistemleri varsa alt alta onları da eklemeniz gerekmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir